"Вишиванка - оберіг, що не губиться в віках!"

У культурі кожного народу є речі, які яскраво відображають його особливу національну традицію. Про пісню говорять, що вона - душа народу, танок - його характер, а народний одяг - це його зовнішність, приваблива і яскрава, вишукана і вибаглива. В Україні таким символом народного одягу є вишиванка – своєрідний унікальний код українського етносу з зашифрованими оберегами та знаками. Вона - своєрідний пароль у національній ідентифікації українців.
Вишиванки на тілі - це і гордість, і краса, і захист, і окремішність.
День вишиванки – поки ще не офіційне і відносно нове народне свято, покликане сприянню єдності і культурного відродження всього багатонаціонального українського народу.
В цьому, 2020 році, організатори свята Вишиванки пропонують присвятити цей день (у карантинний період )дослідженню власного роду, бо формування дерева роду – не тільки захоплива справа, але і вкрай важлива складова повернення історичної пам’яті цілого народу.

Тож День Вишиванки - День Родоводу я присвячую своїй матері - Служенко Марії Миколаївні (в дівоцтві - Макаренко) і моїм бабусі і дідусеві по материнській лінії - Макаренко Миколі Елисеєвичу та Макаренко Орині Яківні (в дівоцтві - Іщенко), корінним мешканцям Обухова.

На фото: 
1. Обухів, 1930 рік. Тяжкий час для України...На світлині моя бабуся у вишиванці з дідусем, двома синами та моєю мамою на руках.

2. Обухів,1946 рік. Тяжкий післявоенний рік. Моїй мамі - 16 років. Щоб прикрасити себе, вечорами вишивала сорочки і рушники, а вдень йшли на колгоспне поле працювати за трудодні. Це мамина перша, вишита нею сорочка.

3. 1950 рік. Моїй мамі - 20 років. Жити стало трошки легше, бо вже діти пішли працювати, але святкове вбрання у мами незмінне. Моя мати в вишиванці (вишила власноруч) зі своїми братами Іваном та Василем.

4. 1982 рік. На світлині мій племінник Васильок, а навколо - вишиті роботи моєї мами в нашій батьківській хаті.

5. Це мій синуля з дружиною і мій онук, які для моєї бабусі і дідуся - Макаренків Орини і Миколи є правнуками і пра-правнуком.

6. А це я зі своєю племінницею, а по роботі - співробітницею

7. Підготовка до заходу.

8. Безрадичі.Ведучі літературного вечора, присвяченого Валентині Козак.

9. та 10. Племінниця та по роботі співробітниця.